Vriendenactiviteit 2019

22 jul, 2019

De Vriendenactiviteit was al enige tijd geleden gepland op zaterdagmiddag 24 augustus in “Oos Zittesj Hoes”, Odasingel 659 te Sittard, van 13:00 tot 17:00 uur.

Programma

Het programma begint om 13:00 uur (met inloop vanaf 12:30 uur) met koffie/thee met vlaai. Daarna de film over de restauratie van de Jezuïetenkapel, gevolgd door een korte informatie over de zaken waarvoor onze stichting zich op dit moment inzet, afgesloten met een hapje en een drankje en – in groepen – een bezoek (met een toelichting) aan de kapel. Afsluiting om 17:00 uur.

De zaal van “Oos Zittesj Hoes” is bereikbaar via de onderdoorgang van flatgebouw Oda Park aan de Odasingel in Sittard. Aan het einde bevindt zicht rechts een glazen schuifdeur en de op de verdieping gelegen zaal is per trap of lift bereikbaar. Parkeren is (betaald) mogelijk in de Odaparking of bij de voormalige Bernadettekerk in de Baandert.

Aanmelding

Aanmelding bij voorkeur per mail (jga.ruigt@gmail.com) bij bestuurslid Jan Ruigt of schriftelijk naar Postbus 691 – 6130 AR Sittard, met vermelding van het aantal Vrienden en hun naam/namen.

In verband met de organisatie en de catering aanmelding graag uiterlijk op 18 augustus.

Nieuwsbrief 8 (2021)

De huidige eigenaren van het voormalige klooster Sint-Agnetenberg van de Liefdezusters van het Kostbaar Bloed in de Plakstraat willen er woningen realiseren. Daarvoor moet wel de bestemming worden gewijzigd en daarom is er een aangepast bestemmingsplan in procedure gebracht.

Nieuwsbrief 7 (2021)

De lente komt maar moeizaam op gang. Als ik dit opschrijf lijkt het eerder herfst dan lente en ook de temperatuur blijft ver achter bij wat we normaal mogen verwachten. Volgende week wordt beter weer voorspeld door de weerman op de radio. Hoop doet leven.

Nieuwsbrief 6 (2020)

Wie had een jaar geleden kunnen vermoeden wat voor een jaar we tegemoet zouden gaan? Op 1 januari wensten we iedereen een Gelukkig en Gezond Nieuwjaar. Dit doen we elk jaar. Dat lijkt zo vanzelfsprekend. Maar 2020 is een jaar geworden waarin alle vanzelfsprekende zaken in ons leven op de kop werden gezet.