Vriendenactiviteit 2019

22 jul, 2019

De Vriendenactiviteit was al enige tijd geleden gepland op zaterdagmiddag 24 augustus in “Oos Zittesj Hoes”, Odasingel 659 te Sittard, van 13:00 tot 17:00 uur.

Programma

Het programma begint om 13:00 uur (met inloop vanaf 12:30 uur) met koffie/thee met vlaai. Daarna de film over de restauratie van de Jezuïetenkapel, gevolgd door een korte informatie over de zaken waarvoor onze stichting zich op dit moment inzet, afgesloten met een hapje en een drankje en – in groepen – een bezoek (met een toelichting) aan de kapel. Afsluiting om 17:00 uur.

De zaal van “Oos Zittesj Hoes” is bereikbaar via de onderdoorgang van flatgebouw Oda Park aan de Odasingel in Sittard. Aan het einde bevindt zicht rechts een glazen schuifdeur en de op de verdieping gelegen zaal is per trap of lift bereikbaar. Parkeren is (betaald) mogelijk in de Odaparking of bij de voormalige Bernadettekerk in de Baandert.

Aanmelding

Aanmelding bij voorkeur per mail (jga.ruigt@gmail.com) bij bestuurslid Jan Ruigt of schriftelijk naar Postbus 691 – 6130 AR Sittard, met vermelding van het aantal Vrienden en hun naam/namen.

In verband met de organisatie en de catering aanmelding graag uiterlijk op 18 augustus.

Nieuwsbrief 11 (2022)

Daarom gaan wij in beroep bij de Raad van State tegen de vaststelling van het bestemmingsplan “Klooster Sint Agnetenberg”…

Nieuwsbrief 10 (2022)

Het bestuur van de Stichting Jacob Kritzraedt is zeer getroffen door het volkomen onverwachte heengaan van ons medebestuurslid ir. Jo Dukers.

Nieuwsbrief 9 (2021)

Voor de verbouwing en sloop van de kapel en haar kostbare interieur van klooster Agnetenberg is nog geen vergunning aangevraagd en toch zijn de projectontwikkelaar en de nieuwe eigenaar van de kloosterkapel al een gevecht om de gunst van de publieke opinie begonnen.