Nieuwsbrief 2 (2019)

1 sep, 2019

Op zaterdagmiddag 24 augustus hebben wij als bestuur van de Stichting Jacob Kritzraedt in “Oos Zittesj Hoes” aan de daar aanwezige “Vrienden van Jacob Kritzraedt” toegelicht, hoe en waar wij ons inzetten voor “het behoud van het plaatselijk en regionaal erfgoed in het bijzonder architectonisch of historisch belangrijke gebouwen in Sittard en omgeving”, onze doelstelling zoals die in onze statuten is verwoord.

Vriendendienst

Aan het slot van de toelichting hebben wij de aanwezigen om een “Vriendendienst” gevraagd want door met z’n allen regelmatig rond te kijken naar wat er in en om onze stad met ons erfgoed gebeurt en dit te signaleren en door te geven (sjk.secretaris@hetnet.nl) kunnen we sneller en effectiever actie ondernemen.

Ook zijn we van plan uit de “Vrienden” een groepje te formeren met wie we kunnen discussiëren en vervolgens prioriteiten stellen. En bespreken wat verder wenselijk en mogelijk wordt geacht.

Geïnteresseerden kunnen dat laten weten aan de secretaris (sjk.secretaris@hetnet.nl) zodat we op niet al te lange termijn bij elkaar kunnen komen.

Nieuwe “Vrienden van Jacob Kritzraedt”

Mochten er in uw familie-, kennissen- en/of vriendenkring mensen zijn die ook graag “Vriend van Jacob Kritzraedt” willen worden, dan kunnen zij dit per mail (sjk.secretaris@hetnet.nl) laten weten aan de secretaris, met vermelding van naam/namen, adres, post- en mailadres en telefoonnummer.

Na overmaking van de jaarbijdrage ad € 10,00 per persoon op rekening NL18 RABO 0187 6666 01 van onze stichting, ontvangen zij het jubileumboekje dat wij uitgegeven hebben bij het 65-jarig bestaan van onze stichting in 2017, onze digitale periodieke “Nieuwsbrief” en (te zijner tijd) een uitnodiging voor onze jaarlijkse Vriendenactiviteit.

Nieuwsbrief 8 (2021)

De huidige eigenaren van het voormalige klooster Sint-Agnetenberg van de Liefdezusters van het Kostbaar Bloed in de Plakstraat willen er woningen realiseren. Daarvoor moet wel de bestemming worden gewijzigd en daarom is er een aangepast bestemmingsplan in procedure gebracht.

Nieuwsbrief 7 (2021)

De lente komt maar moeizaam op gang. Als ik dit opschrijf lijkt het eerder herfst dan lente en ook de temperatuur blijft ver achter bij wat we normaal mogen verwachten. Volgende week wordt beter weer voorspeld door de weerman op de radio. Hoop doet leven.

Nieuwsbrief 6 (2020)

Wie had een jaar geleden kunnen vermoeden wat voor een jaar we tegemoet zouden gaan? Op 1 januari wensten we iedereen een Gelukkig en Gezond Nieuwjaar. Dit doen we elk jaar. Dat lijkt zo vanzelfsprekend. Maar 2020 is een jaar geworden waarin alle vanzelfsprekende zaken in ons leven op de kop werden gezet.